niedziela, 19 października 2014

Meksykański gulasz czekoladowy z kurczakiem i makaronem.

Wpadłem na ten przepis przypadkiem i postanowiłem go zrobić. Sam przepis jest bardzo prosty w przygotowaniu i miałem wrażenie że ta potrawa uda się nawet sześciolatkowi.

Zapraszam do kuchni!








Składniki:

-1 pierś kurczaka
- 2-4 kostek czekolady ciemnej                                 -
-2/3 puszki fasoli czerwonej
-2 łyżki lekko zmiksowanej kukurydzy z puszki
-2 łyżki oleju rzepakowego
-1 duży ząbek czosnku
-2 małe pomidory bez skóry
-150ml rosołu z kury
-1/2 łyżeczki cynamonu i 1/2 łyżeczki chili
- 1 mała papryczka chili i 1/2 papryki czerwonej dużej
-2 małe pieczarki
-sól i pieprz cytrynowy do smaku
-sok z 1/2 cytryny
-jedna mała posiekana bardzo drobno cebula

Przygotowanie:
Pierś pokroić w małą kostkę. Na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy posiekany drobno czosnek, smażymy chwilę [polecam w garnku], dorzucamy pokrojone w drobną kostkę [szybciej się rozpadną] i gotujemy do momentu w którym powstanie gęsty sos. Dodajemy bulion, mięso, chili, cynamon, pieprz, sól, paprykę i cebulę. Przykrywamy i dusimy 5 minut.
Po tym czasie wrzucamy czekoladę, w zależności od tego jaki chcemy mieć posmak czekolady, 2-4 kostek czekolady. Gdy się rozpuści, dodać kukurydzę wymieszaną z fasolą. Gotować na małym ogniu aż sos się zredukuje i zgęstnieje. Dodać soku z cytryny do smaku. Podawać z makaronem al'dente [ja użyłem spaghetti]. Posypać natką pietruszki, drobno zsiekanej.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz